03 April 2010

Bila Aku jatuh Cinta

Bila Aku Jatuh Cinta...


Ya Allah, bila aku jatuh cinta, labuhkanlah cintaku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah rasa cintaku padaMu...




Ya Robbana, jika aku jatuh cinta, maka izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar aku tidak terjatuh ke dalam cinta yang diikuti oleh nafsu...

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku agar tak berpaling dariMu...




Ya Rabbul Izzati, bila aku rindu, rindukanlah hati ini pada seseorang yang merindukan Syahid untuk berjumpa denganMu...

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat kepadaMu di sepertiga malam akhirMu...




Semoga cinta yang bermekaran dapat menjadikan kita sebagai manusia yang bersyukur atas nikmat dan karunia-Nya.

Semoga rasa cinta yang sedang dirasakan dapat menambah iman dan takwa kepadaNya.

Dan semoga cinta ini dapat disatukanNya dibawah rahmatNya yang tak terhingga.

Amin



0 comments:

Post a Comment